Gemeenteblad 113641 Amsterdam 13-04-2021. Richtlijnen inzamelpunten afval en grofvuil. Pagina 2 richtlijn R5. De inzamelvoorziening is zodanig gesitueerd dat voetgangers en mindervaliden zoveel mogelijk ongehinderd gebruik kunnen maken van looproutes op het trottoir. Dit is bij de Langswater flats helaas steeds minder het geval.Lekke banden door achtergebleven voorwerpen van grofvuil kun je voorkomen door meldingen.
Steeds langduriger en ernstiger versperring van de stoepen rond de nieuwe grofvuilpunten bij flats 6 en 7 niet.Gezien de toenemende hoeveelheid afval is daar nergens anders rond deze flats voldoende plaats meer voor. Ergste knelpunt is de veel te smalle stoep naast de glasbak bij flat 7. Ter plekke bestaat geen haalbare oplossing. Scootmobielen en andere lichte verkeersvormen moeten op riskante wijze uitwijken naar rijbanen en parkings. Schadeclaims door ongevallen kunnen voor de gemeente hoger uitvallen dan de aanleg van simpele voorzieningen. Gezien het beperkte budget voor verbetering van infrastructuur, hierbij een financieel haalbare aanvraag.
Graag met spoed korte verbindingspaden tussen Osdorperweg en huidige hellingbanen flats 6 en 7
De situatie bij flat 7 is het meest urgent gezien de ergste versperringen en de langste omwegen tot wel 330 m.Er is geen voorkeur voor materiaal en voor het wel of niet aanbrengen van leuningen en hekken. De huidige hellingbanen voldoen prima al zijn ze nogal smal. Maar dat zijn liften en gangen naar bergingen ook. Verder zijn geen andere aanpassingen nodig zoals verbreding van een stoep of verplaatsing van een lantarenpaal. Flats 4 en 5 kunnen wachten omdat daar nauwelijks versperringen optreden en de nodige omwegen korter zijn. Bovendien heeft flat 5 een geschikt betegeld verbindingspad via speeltuintje en parking. Uiteindelijk is wel een integraal verkeersplan voor heel Langswater nodig.
Graag behouden verbindingspad tussen Osdorperweg en parking flat 2
Dit diende als overbrugging tijdens de inmiddels opgeheven afsluiting van Langswater bij flats 1 en 2. Dit pad blijkt ook voor mensen met een beperking veilig en comfortabel te zijn. Al jaren heeft het bestuur van flat 2 vergeefs bij de gemeente een dergelijke voorziening aangevraagd. Evenals een lange hellingbaan, die zij bereid waren zelf te betalen, maar welke aanvraag toch werd afgewezen. Wij verzoeken met klem om bij flat 2 dit pad te behouden.Verwijdering van rijplaten en herstel van bestrating en gras kost ook geld en is in dit geval kapitaalvernietiging. Flats 1 en 3 hebben al jaren een probleemloos functionerend geasfalteerd verbindingspad met de Osdorperweg.Dat bij flat 3 is dubbel zo steil als toegestaan en heeft geen leuning of sluishek, maar blijkt toch veilig te zijn.